onsdag 3 december 2008

Minisemester med Pappa !!

Pappa hämtade mig hemma & körde mot Göteborg


Trodde vi skulle äta Pizza men han stannade utanför
Sjömagasinet.
Fattig som jag är har jag ju aldrig varit där..
Det va ett rim Pappa .. hi hi



Fint va det


& en mysig brasa hade dom tänt för oss



Vill du ha 3 rätter eller 2 frågade Pappa..
Jag valde 2 varmrätt & Dessert.
Pappa tog det med ( undrar varför ) han ville ju ha förrätt oxå..


Stekt Ishavstorsk i en svampconsommé, en ragu på trattkantareller, champinjoner, bacon, blomkål och pilgrimsmussla serveras med en svampfylld rösti




Chokladterrin med marinerade björnbär och mangosorbet


Skulle upp på Ramberget men man kunde inte köra.
& eftersom det va en pensionär med så gick vi inte upp.



Gamla Majorna ( Pölgatan )



Där va det stängt.. Men mysigt sa Pappa som hade varit inne.



Träffade Evert Taube.. Han va lite tystlåten ..



På väg mot Klareborgsgatan i Daimlern..


Nu är vi framme ..



Här bodde Pappa när han va liten. 1 rum & kök ca 40 kvm.



Andra lägenheten .. nr 20 en 2:a



Pappas första egna lägenhet.

1 rum med kokvrå.. ca 100 kr i månaden.. Billigt.



Karl Johans Skolan..

Där gick både Mamma & Pappa.


Gården



Här låg en marmelad fabrik



Dessa träden har Pappas farfar satt..



Framsidan


Här bodde Mamma.. Där hade dom sitt första kuckelur. ha ha ha


Sen flyttade Mamma & Pappa till Stjärnhusen i Frölunda


När jag va bebis bodde vi här på Safirgatan.


Vi avslutade dagen på pappas sjukgymnastik..



Stark som en oxe är han
Tack Pappa för en underbar & mysig dag.

I Love You


























Inga kommentarer: