onsdag 27 maj 2009

Matlagning

Idag kommer finbesök hem till mig.
Michaela, Bettan, Johanna,Lisa
& kanske Annica...
Så jag åkte ner till min duktiga mamma
igår som hjälpte mig att laga mat
till min "fest"..

Här är hon kocken.
Söta pappa syns i bild med..


Maten vi ska äta ikväll
innehåller köttfärs..
Men jag berättar inte vad det är.
Det visar jag här imorgon ..

Mamma sa att det finns recept
för bröd på baksidan av mjölpaketet..
Så gav hon det till Jimmy..
Så nu ska hemmafrun börja baka. ha ha


Vi såg en ORM!!!! i dammen
& den äter fiskar ..
Det gillar inte pappa ,
Så vi skulle fånga orm..
Här sitter Jimmy redo..

Ormen gömde sig bland stenarna.
Pappa letar men den är borta..

Den enda som vågar sig fram
är en liten groda..

Sen kom ovädret..
Då tog jag fram ett spel till mig & Jimmy.
"Den hemliga koden"
Jag VANN ...

Jimmy fick gissa många gånger
innan han kom på mina svåra koder.
Jimmy försökte sig på fusk med..
Men som tur är va Mamma & Pappa
med & såg han ..

Kitty hittade en koja ..
Tack Mamma för hjälpen..
& Pappa för sällskapet =)
Älskar er massa massa

Inga kommentarer: