måndag 6 juli 2009

Det händer mycke nu

Nu har jag fått dom..
Bara 2 ... Snyft
Trodde ju det skulle komma kartonger..

& en liten lapp..
Lycka till med det systembolaget =)

Det hände en liten olycka ..
Tur att jag har plastblomma..


Min underbara Rasmus
"Datanörden" har kommit tillbaka =)
Sa jag att han va datanörd

Lite rädd för Tilda med ..
Men det är nog dom flesta =)

Kitty har med saknat Rasmus..
Så hon har någon att sova hos på
morgonen ( sen morgon )
när jag & Jimmy har gått upp .

& till sist en rolig sann historia
Som inte jag har hört, läste på internet =)

Bara i Magaluf får man höra storys som denna. Jag åt middag igår med två Svenska killar på ett svenskägt ställe som heter Chili Lounge vid stranden. Ett trevligt ställe med god mat. Där på Chili Lounge igår berättar den ena killen följande story.

Tydligen har hans farsa ett bolag i transportbranschen med ca 20 anställda. En dag skickar arbetsförmedlingen en kille som är lite charmigt förståndshandikappad. Lite som folket i Tv4´s uppskattade serie "Köping". Den här killen som börjar jobba på transportfirman, låt oss kalla honom honom för Björn, blir snabbt en uppskattad medarbetare. Chefen på firman, låt oss kalla honom Anders, har ett mycket gott öga för Björn. Han kommer alltid i tid, är aldrig sjukskriven, jobbar hela tiden ordentligt med sina förvisso enkla arbetsuppgifter men ändå alltid mycket duktig. Varje fredag har han med sig glass till alla på jobbet och en gång hjälper han chefen städa en vind.

Tiden går och det är nästan på tvåårsdagen som Björn för första gången någonsin inte kommer till jobbet. Anders blir så klart mycket förvånad. Ingen på jobbet vet var Björn håller hus. När klockan blir 12 och alla skall gå på lunch har fortfarande ingen hört av Björn. När alla kommer tillbaka igen efter lunch bestämmer sig Anders för att ringa till Björns kontaktperson på Arbetsförmedlingen. Han blir mycket förvånad och ger Anders ett hemnummer till Björn dit han ringer direkt.

- Hallå...
Viskar någon i telefonen när Anders ringer på numret han fick från Arbetsförmedlingen.

- Hej Det är Anders. Är det du Björn?

Säger Anders.

- Ja, det är jag. Det är jag.

Björn viskar och nästan väser fram orden.

- Har det hänt någon Björn?

Frågar Anders lite förvånat.

- Schhhyyyyytt.. Du måste vara tyst!

Väser Björn viskandes.

Jag har fångat ett troll, ett riktigt troll har jag fångat. Jag har trollet här hemma.

Säger Björn och nu låter han lite uppspelt, men fortfarande med samma väsande tonfall.

- Jaha säger Anders.

Som är välmedveten om Björns handikapp.

Samtalet pågår en stund men Anders blir inte mycket klokare. Nu vet han att Björn lever och mår bra. Men vad menar han? Vadå fångat ett troll, tänker Anders och åker hem till sin familj. Nästa dag dyker inte Björn upp igen. Anders bestämmer sig för att åka hem till Björn. Han knackar på dörren och hör hur någon smyger fram och öppnar dörren sakta och försiktigt tittar Björn ut.
- Jag har fångat ett troll. Viskar Björn.

- Han är i köket. Ett troll.

- Va? Anders fattar ingeting.

- Har du fångat ett troll Björn? Kan du visa mig trollet. Säger Anders.

- Ja ja ja ja.. Jag har fångat ett troll. Jag har fångat ett troll. Kom kom kom Anders..

Björn springer i förväg in i köket tätt följd av Anders. Och där inne, på en stol, sitter en fastbunden liten dvärg. Han är helt inlindad i rep och har munkavel. Han tittar skräckslaget på Anders och Björn som skriker och pekar.

- Titta Anders! Titta.. ett troll. ett troll. Jag har fångat ett troll. Ett troll.

Den väldigt efterblivna Björn trodde alltså i sin förvirrade hjärna att dvärgen var ett troll. Han hade kanske aldrig sett en dvärg förut. Lite senare framgick det att Björn hade mött dvärgen på vägen hem från jobbet på en folktom gata. Dvärgen berättade chockat att Björn hade flygit på honom och gjort ett nacksving för att sedan lyfta upp honom på axlarna. Sen hade han burit hem honom och bundit fast honom i köket. Där fick han sitta i över 24 timmar med munkavel fastsurrad och rädd. Rädd att Björn skulle äta ett troll till middag. Tänk er själva rädslan. Tänk dig att vara en dvärg och bli kidnappad av ett helt galet mongo som släpar hem dig och binder fast dig i köket. Herregud va sjukt. Och allt är sant. Varenda ord i denna historia. Men en sak till.

Dvärgen vill inte göra en anmälan till Polisen efter att Anders hade befriat honom. Han tyckte det var så pinsamt om han skulle bli tvungen att vittna om att han blivit kidnappad av ett mongo. På något sett förstår jag honom.


Tur att man inte är dvärg ...

2 kommentarer:

Lotta sa...

hahaha sööt historia...

MEN du...VA VAR DU IGÅR?????? Jag
ringde som en TOK?!?!?!?!

Fick bara prata med datanörden

Lena sa...

mmmm söt va =)
vi va inte hemma =) ha ha ha