tisdag 21 juli 2009

Kitty varit hos doktorn !!

DEMODEX !
Demodex är i den Generaliserade formen en av de svåraste hudsjukdomar som finns hos hund.
Skabbdjuret lever i hårsäckarna. Hela sin livscykel tillbringas på huden.
Hårsäckarna irriteras av skabbdjuret som irriterar hårsäckarna. Hårsäckarna skadas eller förstörs helt.
Även omgivande vävnader i överhuden kan skadas.
Vid den elakartade generaliserade formen ses utbredda partier av Håravfall, hudrodnad & mjäll.

BEHANDLING !

Hunden skall stå upp, dela pälsen mellan skulderbladen så att huden blir synlig. Appliceras om möjligt endast på oskadad hud. Placera pipettens topp på huden och kläm pipetten kraftigt flera gånger tills innehållet är tömt direkt på huden.


Applicera mellan skulderbladen






Usch !!!!!
Dessa äckliga djur finns på Kitty =(
men dom är pyttepytte små &
syns inte ..
Men om man förstorar MASSA
så ser de ut så här ..

En alien ?

Kitty va hos veterinären idag med sin
pappa, jag kunde inte följa med för
jag jobbade..
Dom tog skrap prov..

Och lilla prinsessan
fick medusin =(

Så nu blir det en låååång
behandling.. ett halvår


Eftersom hon varit så duktig hos
farbror doktorn så fick hon present..

Ett nytt halsband ..

Rosa såklart.Hon blev sååå fin min superstjärna =)

Man blir trött efter läkarbesök ..

Nu ska jag & Kitty sova ...

GODNATT !!!

6 kommentarer:

lillan sa...

Fy va äckliga dom ser ut. Leo blev ju botad så det skall väl funka för Kitty oxså. Vad jag vet så smittar det inte. Kram <3.

Lena sa...

det funkar säkert =)
Det smittar inte alls.så alla kan vara lugna..
& visst é dom äckliga =/
Puss <3

Lotta sa...

Lilla söta Kitty..men snart blir hon bra;)

pyzz

lill. sa...

Det tror jag OXÅ.:)

Lotta sa...

ha ha ha mamma börjar lära sig ;)
oxså ha ha ha...

Eva sa...

Duktiga Kitty!!

Det där kommer bli bättre i ett nafs!!
Kramiz från gammelmamman!